Els treballadors d’hostaleria de l’aeroport porten la seva mobilització a Alimentària

April 16, 2018 in Actualitat, ECONOMIA

«Els treballadors de les cafeteries i restaurants de l’aeroport del Prat en vaga indefinida segueixen les seves mobilitzacions per defensar la seva situació i condicions laborals després de la nova licitació dels serveis d’hostaleria per part d’Aena ».

 

Els cambrers en vaga indefinida de l’Aeroport del Prat van portar ahir dilluns el seu conflicte a les portes de la Fira de Barcelona, en plena inauguració del Saló Alimetària.

Els treballadors de 22 locals de restauració de l’aeroport del Prat de Barcelona compleixen avui 25 dies de vaga indefinida. El col·lectiu conegut com a ‘lot 22′, atès que és una adjudicació que concentra 22 punts de venda del total de 36 locals repartits entre les dues terminals, gestiona marques com a Cafè Jamaica, Cafè di Fiore o els restaurants O Mamma Mía i agrupa a 420 treballadors, molts d’ells veïns d’El Prat.

La protesta iniciada el passat 24 de març ve motivada per la reestructuració de les adjudicacions dels locals de restauració que ha realitzat Aena i que començaran a imperar a partir del proper 8 de maig i tindran vigència fins al 2026. Les noves adjudicacions impliquen que el ‘lot 22′ es divideixi en sis nous lots, un de set punts de venda, un altre de sis, un altre de cinc i tres d’un, tancant-se el restant. Pansfood S.A, l’empresa que gestiona actualment els punts de venda del lot 22, mantindrà les noves adjudicacions de set i sis punts de venda.

Un representant del conegut com a Lot22, Jéronimo Navarro, va explicar en declaracions al mitjà Vilapress que aquest cap de setmana passat han establert una treva que pot esvair-se aquesta mateixa setmana, si Aena i les empreses responsables de les cafeteries i restaurants de l’aeroport de Barcelona no accepten les propostes que els van fer arribar la setmana passada.

Navarro ha explicat que també Aena i l’empresa PansFood van enviar prèviament les seves propostes després de dues setmanes de protestes, per la qual cosa els representants dels treballadors van fer arribar-los les seves també, pels quals els van oferir “cinc dies de treva, que no desconvocatoria de vaga”, esperant al fet que decideixin, almenys, asseure’s en una taula de negociació.

Els treballadors tenen clar que hi ha tres punts claus que s’han de respectar: el repartiment equitatiu de les plantilles en els tres blocs, regir-se per “el conveni d’Hostaleria de Catalunya i que no sigui a través del conveni d’empresa, com pretenen, ja que “significaria una reducció de sou i unes pitjors condicions laborals”, així com la permanència d’alguns dels “beneficis adquirits” pels anys treballats com els percentatges, els autobusos, etc. Navarro va expressar igualment a les citades declaracions a Vilapress que esperen que Aena doni resposta per poder desconvocar la vaga indefinida, però si no succeeix “reprendrem la vaga indefinida” tal com estava establerta i convocada.