CGT denuncia que AENA va atendre 2 vegades i 1/2 més passatgers que la francesa ADP amb nomès la meitat de massa salarial

May 13, 2019 in Actualitat, ECONOMIA

«El sindicat CGT denuncia que els treballadors d’AENA van atendre 2 vegades i mitja més de passatgers que la francesa ADP amb gairebé la meitat de massa salarial. Mentre Aena i ENAIRE mantenen un creixement anual pròxim al 7%».

 

En un comunicat fet públic per la Confederació General del Treball (CGT), aquest sindicat denúncia la pèrdua de poder adquisitiu acumulat en els darrers anys, a penes compensat recentment a través del SGD i reclamant increments reals per disminuir la bretxa salarial existent i acabar amb la doble escala salarial a l’empresa gestora del aeroports de l’estat espanyol, AENA.

Només l’any passat el volum de negoci va créixer un 7,3% i els beneficis nets encara més, un 7,8%, al mateix temps que les taxes per a les companyies aèries es reduïen en un 2,2%. Tot això per la CGT demostra que conforme amb l’increment de les càrregues de treball i dels beneficis empresarials és possible una pujada salarial.

La CGT reclama la recuperació de les condicions laborals prèvies a la privatització d’AENA, i qualifica d’espoli la sortida del 49% de les accions a borsa, de la mateixa manera, critica amb especial duresa el “desfalc a les arques públiques que ha suposat i suposa” i l’entrada de “fons voltors” a AENA que “descapitalitzen l’empresa a través d’un repartiment de dividends“, consentit des de Moncloa, del 80% dels beneficis; els resultats del primer trimestre els brinden un increment del 22,7% del benefici net en el primer trimestre de 2019.

La dispar comparació de xifres entre els gestors aeroportuaris de l’estat espanyol i francès

La comparació de les xifres de resultats oficials de l’any 2018 de dues empreses molt similars que es disputen el primer lloc com a gestor aeroportuari a nivell europeu AENA (51% pública) i Aeroports de Paris (ADP, 50,63% pública) mostren a les clares que els salaris a AENA són ridículament baixos i que els fons voltors presents en l’accionariat d’AENA són més voraços i compten amb més facilitats a l’hora de convertir les rendes del treball en beneficis nets que l’accionariat de ADP. Malgrat tenir volums de negoci molt semblants (AENA 4320,3M€, ADP 4478ME), els resultats ja no ho són tant, el retorn del capital en el cas d’AENA aconsegueix un espectacular 61,5% (EBITDA, beneficis abans d’impostos, 2656,9M€), mentre ADP arriba a un gens menyspreable 43,8% (EBITDA 1961M€). Per a Aena suposa uns beneficis nets de 1327,9M€ (dels quals el 80% es destina al pagament de dividends) i a 611M€ (dels quals el 60% es destina al pagament de dividends) per a ADP. Malgrat aquestes substancioses diferències quant a rendibilitat la despesa en personal per als seus 6.349 empleats a França (casa matriu del grup), que van atendre 105,3M de passatgers, li va suposar a ADP 556M€, mentre AENA destinava 376,9M€ als seus 7.629 empleats a pesar que a l’Estat Espanyol es van atendre 2 vegades i mitja més de passatgers (263,7M).

.

Informació relacionada:

Les retallades d’Aena: l’origen dels conflictes del Prat

Aena reparteix 1.000 milions d’euros entre els seus accionistes sense recuperar l’ocupació destruïda amb l’ERO

L’aeroport del Prat delata com els fons esprimeixen Aena

El «pilotasso» multimilionari de Soros amb la privatització d’Aena