Què passa quan es privatitzen els béns públics? El cas d’AENA

September 26, 2019 in Actualitat, ECONOMIA

«El sistema de subhasta pública d’Aena condemna als treballadors a la precarietat»

 

El gestor aeroportuari AENA és un exemple del què passa quan es privatitzen les infraestructures públiques. El 49% de les accions del gestor aeroportuari està en mans privades, principalment fons d’inversió, que l’any passat van obrenir més d’1 milió d’euros en dividends.

L’ex-diputat i ex-portaveu del grup parlamentari del PSC-PSOE al Parlament, Maurici Lucena, va convertir-se en directiu de l’empresa després de la moció de censura de Rajoy, s’embutxacarà enguany uns 150.000 euros.

AENA s’ha convertit en una màquina de fer guanyar finers a inversors i directius gràcies, entre altres factors, a la rebaixa salarial que imposa el sistema de subhastes dels serveis contractats (neteja, handling, control,…) que promociona la baixada de preus i de costos. El salari de les treballadores de l’aeroport està entre els 700 i 800 euros al mes. La diferència entre els ingressos generats pel gegantí volum de turistes i els precaris sous són un drenatge de beneficis cap als inversors.

.

Informació relacionada:

Els treballadors d’Ibèria al Prat convoquen una vaga el 27 i 28 de juliol per la sobrecàrrega de treball i la falta de contractacions

CGT denuncia que AENA va atendre 2 vegades i 1/2 més passatgers que la francesa ADP amb nomès la meitat de massa salarial

Elpidio Silva: “El nou sistema de subhastes per ‘lots’ en els aeroports podria ser una corruptela d’AENA”

Les retallades d’Aena: l’origen dels conflictes del Prat

Aena reparteix 1.000 milions d’euros entre els seus accionistes sense recuperar l’ocupació destruïda amb l’ERO

L’aeroport del Prat delata com els fons esprimeixen Aena

El «pilotasso» multimilionari de Soros amb la privatització d’Aena