CGT convoca una nova vaga a Rodalies aquest divendres contra la “venda a preu de saldo” de Renfe

December 19, 2019 in Actualitat, ECONOMIA

«Externalitzacions, privatitzacions, falta de personal i abandonament progressiu de les línies de rodalies són els motius esgrimits pel sindicat CGT per a la vaga».

 

Tornen les mobilitzacions a Renfe. Només dues setmanes després de l’última vaga al servei, aquest divendres la mobilitat en tren torna a estar marcada per una jornada d’aturades convocada pel sindicat CGT a trens de rodalia, regionals i també en AVE i llarga distància. Durant aquest dia, la conselleria de Treball ha decretat uns serveis mínims a Rodalies del 66% durant les hores punta. La resta de la jornada, circularan el 33% dels trens. En total, es cancel·len 271 trens, en plena operació sortida.

Les aturades, de tres hores i mitja cada un, tindran lloc entre les 06.00 i les 09.30 hores i entre les 17.00 i les 20.30 hores. En aquestes franges horàries, el servei serà del 66%, mentre que durant la resta del dia serà del 33%.

Amb aquesta aturada la CGT, sindicat minoritari a Renfe a Adif i Renfe, pretén denunciar les «privatitzacions i externalitzacions» que considera s’estan realitzant en el ferrocarril i la «falta de personal» de Renfe i Adif per la jubilació de les seves «envellides plantilles».

En un comunicat, el sindicat ha assegurat que ara per ara els plantejaments que han fet Adif i Renfe “queden molt allunyats de les reivindicacions dels treballadors i el sindicat”. Entre d’altres, ha criticat que la nova alta velocitat ‘low cost‘ demostra que “continuen encaminats al manteniment dels serveis d’alta velocitat i el continuisme de l’abandonament dels serveis de rodalies i mitjana distància“.

El sindicat ha assegurat que no tolerarà la “desgana i el passotisme” de l’empresa i el ministeri de Foment. “No ens podem quedar quiets, quan el futur que pretenen és vendre als ferroviaris i l’empresa a preu de saldo, quan continuen negant el dret a la promoció interna integral, quan limiten i retallen salaris mentre obtenen beneficis milionaris”, han afirmat, entre d’altres queixes.

.

Informació relacionada:

Enginyers catalans adverteixen del “risc de col·lapse” de la xarxa ferroviària de rodalies

Desprès de 229 dies espatllades per fi comença la reparació de les escales de l’estació de Renfe?

Comença la cursa per la privatització de l’AVE i la posada en marxa d’un nou servei ‘low cost’

El ministeri espanyol de Foment reconeix un dèficit històric d’inversions amb Rodalies