La Cooperativa Agrícola del Prat en contra de la idea d’ampliar l’aeroport impulsada per Aena i agents econòmics

January 24, 2020 in Actualitat, TERRITORI

«Segons la Cooperativa “destruiria un patrimoni natural insubstituïble amb un greu impacte mediambiental per al Delta i posaria en perill el model econòmic sostenible de moltes famílies”».

x La Premsa del Baix

La Cooperativa Agrícola del Prat té molt clar que no vol l’ampliació de la tercera pista de l’Aeroport. Així ho vol manifestar en un comunicat que ens ha fet arribar a la nostra redacció.

Segons aquest, la Cooperativa Agrícola del Prat mostra la seva“preocupació per les notícies segons les quals AENA estudiaria la possibilitat de fer créixer la capacitat operativa de l’Aeroport del Prat de Llobregat”. Des de l’entitat s’adhereix a totes les associacions veïnals, de defensa del medi ambient, així com les administracions locals que han manifestat la seva total disconformitat amb aquest projecte.

“No ens cansarem d’insistir en les greus conseqüències que pot comportar l’ampliació de la tercera pista d’aquest Aeroport, la 25L-07R. S’ha apuntat que aquest projecte destruiria un patrimoni natural insubstituïble com l’estany de la Ricarda (o del Remolar si es fes per l’oest), amb un greu impacte mediambiental per al Delta del Llobregat, i que augmentaria la contaminació provocada per les emissions de CO2 a l’atmosfera, en particular sobre les poblacions properes a aquesta infraestructura”, manifesta en el comunicat Agustín García, president de la Cooperativa Agrícola del Prat. A més afegeix que “també volem posar en valor la importància de la feina que fan els agricultors de la Vall Baixa del Delta de Llobregat per tal de defensar un model econòmic sostenible, el model del producte fresc de proximitat.”

En l’actualitat aproximadament unes trenta famílies treballen les 250 hectàrees de terreny fèrtil de la zona del Parc Agrari del Llobregat més propera a la Ricarda. La seva activitat genera, segons l’entitat, centenars de llocs de treball entre directes i indirectes, amb un model d’economia de reduït impacte mediambiental, en simbiosi amb els Espais Naturals del Delta.

Problema d’abastiment

Segons estudis encarregats per l’Àrea Metropolitana de Barcelona, es preveu que de cara a l’any 2050 aquesta regió pateixi un greu problema d’abastiment de producte fresc provocat per l’alta densitat de població i les dificultats creixents del transport de mercaderies. En conseqüència, aquests estudis fan palesa la importància de potenciar la producció de productes frescos de proximitat.

Malgrat això, la pagesia d’aquesta zona “no parem de veure reduïdes les hectàrees de terreny cultivable. La darrera retallada la va causar l’ampliació del moll de càrrega del Port de Barcelona i ara veiem amb enorme preocupació els nous plans d’AENA.”

Davant de la disjuntiva de fer créixer aquesta infraestructura per augmentar la seva capacitat de transport, que segons els experts dispararia l’emissió de CO2 a l’atmosfera, en un moment d’emergència climàtica, i que posarà en risc la producció de producte fresc de proximitat i per tant l’economia de centeners de famílies, “volem alçar la veu perquè la població en general prengui consciència que estem jugant amb el benestar futur de les properes generacions.”, diu Agustín García.

 

Informació relacionada:

AENA vol allargar la tercera pista del Prat

Ampliar l’aeroport ‘una irresponsabilitat de gravíssimes conseqüències’ per Ecologistes en Acció

Menys temps, més impacte: per què el turisme a Barcelona deixa una gran petjada de carboni al Prat?

Aena inicia els tràmits per fer una nova terminal satèl·lit mentre sectors econòmics proposen una 4 pista

Aena i administracions locals descarten la possibilitat d’una 4a Pista a l’aeroport

DEPANA exigeix una nova avaluació d’impacte ambiental de l’aeroport del Prat abans d’ampliar-lo

DEPANA vol recordar a AENA els seus incompliments en matèria ambiental, davant una nova ampliació de l’Aeroport