Treballadors de Nissan es manifesten a Sant Jaume i el Consolat del Japó contra el tancament de les plantes

May 27, 2020 in Actualitat, ECONOMIA

Entre ahir i avui els treballadors de Nissan han protagonitzat dues jornades seguides de mobilitzacions per pressionar perquè la multinacional es quedi a Catalunya.

Dimarts van manifestar-se a la plaça Sant Jaume  dibuixant un mosaic amb espelmes, teles negres i vermelles on es llegia ’25.000 famílies. Futur per a Nissan ja’ al mig de la plaça. I avui ho han fet al davant el consolat del Japó i la seu de la Comissió Europea a Barcelona.

La plantilla fa 23 dies que està en vaga indefinida per protestar per les amenaces de tancament que planen sobre la planta de la Zona Franca, que dona feina a 3.000 persones directament i a 25.000 indirectament, segons els càlculs dels sindicats.

Renault, encarregat de liderar el negoci europeu de l’aliança amb Nissan i Mitsubishi

S’espera que l’automobilística expliqui el pla estratègic a mitjà termini el 28 de maig, durant la presentació dels resultats un cop acabat l’any fiscal, on anunciarà previsiblement el futur de la planta a Catalunya. Al llarg de les últimes setmanes, informacions de la premsa japonesa han afirmat que Nissan tenia la intenció de tancar la seva fàbrica a Barcelona i traslladar la producció a plantes de Renault. Segons apunten aquestes filtracions, l’aliança Renault-Nissan-Mitsubishi aprofitarà la crisi de la covid-19 per a reduir la presència a Europa i replegar-se al Japó, la Xina i als Estats Units.

Segons publica Vilaweb l’aliança entre Renault, Nissan i Mitsubishi es repartirà zones geogràfiques d’influència i el lideratge en determinats segments del mercat i tipus de vehicle per reduir en un 40% els seus costos. La decisió implica que la francesa Renault sigui l’encarregada del negoci a Europa, cosa que no resol què passarà amb les plantes de Nissan a Barcelona i augmenta els dubtes sobre el seu futur. Nissan pretén centrar-se en el negoci a la Xina, Amèrica del Nord i el Japó, mentre que Mitsubishi liderarà l’aliança al sud-est asiàtic i Oceania. Les tres empreses preveuen que aquest sistema impliqui que prop del 50% dels models de l’Aliança siguin desenvolupats i produïts pel líder de cada zona el 2025.