Zeroport jutja insuficient la resolució del Parlament contra l’ampliació de l’aeroport del Prat

July 20, 2020 in TERRITORI, Uncategorized

«La plataforma Zeroport demana al Parlament del Principat “una posició clara” per a la paralització definitiva dels projectes d’ampliació del Aeroport del Prat i redimensionar el tràfic aeri donat l’actual context d’emergència climatica».

 

La plataforma Zeroport que agrupa a una  vintena de col·lectius veïnals i moviments pel clima entre les quals es troben Rebel·lió o Extinció-Barcelona, Ecologistes en Acció, la Assemblea de  Barris Pel Decreixement Turístic, Depana, Prou Soroll, Fridays for  Future de Barcelona o Ni un Pam de Terra del Prat de Llobregat, ha fet pública mitjançant un comunicat la seva valoració sobre la resolució del Parlament en quant a l’ampliació de l’aeroport del Prat, a la que jutja  del tot insuficient.

La plataforma recorda que un cop passats 20  anys de l’anterior Pla Director de l’aeroport del Prat, les mesures  compensatòries que es van aprovar per mitigar els greus impactes  ambientals encara no han estat convenientment desenvolupades, acumulant  nombrosos incompliments. En conseqüència, jutja d’absurd el fet de que es  deixi la porta oberta a alguna mena d’ampliació d’activitat de  l’aeroport quan encara no s’han mitigat com cal els greus efectes que va  ocasionar l’última ampliació.

La resolució del Parlament parla  d’evitar un creixement il·limitat de passatgers, encara que no concreta  cap sostre i atorga cert marge al creixement del trànsit a l’aeroport del Prat. Atesa la gran crisi que travessa l’aviació comercial a conseqüència de l’epidèmia i l’horitzó incert que s’ha obert en a causa d’aquesta situació, pels ecologistes la resolució no demostra valentia al no  fixar cap objectiu de control del trànsit aeri.

Aquesta resolució a més, planteja un augment del trànsit aeri en altres aeroports catalans acompanyat d’infraestructures de connexió entre ells, fet que aniria en contra del decreixement de l’aviació que defensa la citada  plataforma en l’actual context de crisi climàtica i energètica, i genera  dubtes pels impactes ambiental i social que pot generar.

La plataforma afirma que la resolució diu voler protegir un Delta de Llobregat que no pot suportar més ampliacions de l’aeroport ni cap altre dels creixements  urbanístics i d’infraestructures programats a la zona per part de les  administracions central, autonòmica i local. Per això, consideren molt  més valenta i encertada la Proposició no de llei recentment aprovada al Parlament de les Illes Balears, que en el seu primer punt estableix clarament que la capacitat actual de l’aeroport de Son Sant Joan és el límit que no s’ha de superar en cap  cas.

Pel cas de l’aeroport del Prat, des de Zeroport manifesten que els hauria agradat que s’hagués  aprovat un text que anés en aquesta línia i lamentem profundament que en el si del Parlament de Catalunya no hi hagi el coratge suficient per fer-ho ni per rebutjar l’hegemonia de la visió de lucre a curt termini imposada pels interessos dels lobbys de sempre i del gran capital.  Des de Zeroport, continuen defensant que, ateses les necessitats  imperioses que exigeixen les urgències ecològica, climàtica, energètica, és indispensable i  inajornable la retirada immediata i sense condicions dels plans  d’ampliació de l’activitat de l’aeroport i que AENA i el Govern  de l’Estat treballin per impulsar un pla de viabilitat i redimensionament d’AENA que s’ajusti al context d’emergència climàtica,  de contracció econòmica i de reducció de la mobilitat aèria.

 

Informació relacionada:

Zerøport insta a l’Ajuntament del Prat a oposar-se al projecte de convertir Girona amb la “quarta” pista de l’aeroport

Ni un pam de terra mostra la seva satisfacció per la declaració del ple de l’Ajuntament d’ahir però adverteix del precedent del ‘No al desviament’.

Una campanya contra la socialització de les pèrdues de les aerolínies reclama salvar “la gent, no els avions”

Qualifiquen de negacionista del canvi climàtic la proposta de l’Ajuntament de Barcelona per liderar l’ampliació de l’aeroport

Londres resol el dilema del Prat: Tribunal britànic paralitza l’ampliació de Heathrow per l’impacte mediambiental

Girona i Reus “podrien esdevenir la 4a pista del Prat” i augmentar la capacitat fins a 20 milions de passatgers més

La plataforma Zeroport exigeix la reducció de vols peninsulars des del Prat