Tal dia com avui: L’Ajuntament anunciava que l’AVE s’aturaria al Prat

February 1, 2018 in ECONOMIA, Memòria històrica, POLÍTICA

Tal dia com avui, un 1 de febrer de l’any 2003. L’Ajuntament del Prat va anunciar que havia arribat a un acord per a la construcció d’una estació de l’AVE al Prat, el que segons el consistori significaria “una gran oportunitat pel municipi”. Tretze anys després l’estació del AVE del Prat, la gran aposta de’n Tejedor, que havia de permetre el creixement urbanístic del Prat Nord, resta avui inservible com un monumental testimoni silenciós del nyap de l’AVE i de la cultura “del pelotazo”.

La desestimació de la proposta d’arribada directa del TAV a l’aeroport per raons econòmiques i de “dificultat tècnica” i la seva substitució per trens llaçadera, van portar al consistori pratenc a fer una moció l’any 2004 amb el vot de tots els partits polítics exigint que l’estació intermodal es fes al Prat com havien pactat l’any anterior. Tots els partits a una. Finalment, el gener de 2005, s’aprovava per part del govern estatal aquesta estació intermodal a la nostra població, sense desestimar-se en un futur una altre al mateix aeroport. A partir d’aquest moment es comença a plantejar el boom especulatiu del denominat Prat Nord que ha tingut tantes conseqüències, entre altres el tancament d’algunes de les industries més emblemàtiques del Prat víctimes de l’especulació urbanística.

A millor vida han passat els flamants titulars de la revista del nostre ajuntament “el Prat” venent-nos les meravelles de tenir una estació d’AVE al municipi. A dia d’avui l’estat espanyol és el primer del món en Km. de línies d’Alta Velocitat per habitant, i ara toca pagar els plats trencats d’una estructura (en la majoria dels casos deficitària) que ha servit només per enriquir uns pocs. Com denuncia la CGT ara toca suprimir trens regionals, privatitzar, i apujar la resta de tarifes, tot en conjunt, suposen un gran abús comès contra la població més humil de la nostra societat, a la qual s’està carregant d’impostos perquè després regalin els diners d’altra banda”.

Les irregularitats detectades per Brussel·les en l’adjudicació de les obres de construcció d’alguns trams del TAV connecta Madrid i Barcelona, inclosa l’estació del Prat, costaran a l’Estat espanyol 33,6 milions en fons de cohesió europeus que mai no cobrarà.

La cosa va més enllà, i l’estació de l’AVE del Prat també resta com a testimoni de l’enorme cinísme d’en Tejedor. A priori a l’ajuntament, teníem un govern d’ICV, un partit que defensava un model ferroviari, fil per randa calcat al dels moviments d’oposició al TAV, basat en la substitució del AVE per trens 200 de tecnologia pendular; ICV, fins i tot, a les comarques gironines era part integrant de la coordinadora contra el TAV (COPalTAV). La “realpolitik neoliberal” no coneix fronteres ideològiques, i aquí al Prat, ves per on? l’ajuntament s’afanya a vendre’ns el AVE i ha defensar fins i tot la seva arribada al aeroport, amb una al•lucinant estació del AVE pel Prat inclosa; en contra de les tesis de la coordinadora salvem el delta. Coses de la política, ves!